مجله سلامتی

چرا ۲۱ عدد مویز؟!

بهترین زمان خوردن مویز

در پاسخ به این سوال که بهترین زمان خوردن مویز چه موقعی است، باید گفت که در اسلام سفارش شده است که از مویز، صبح‌ها و به صورت ناشتا مصرف شود و آمده است که اگر هر کس ۲۱ دانه مویز قرمز رنگ را ناشتا بخورد، این فرد از همه بیماری‌ها جز مرگ در امان خواهد بود و فهم و حافظه آن فرد بیشتر خواهد شد.

چرا ۲۱ عدد مویز؟

بر اساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، در صورتی که افراد هر روز صبح، ناشتا ۲۱ عدد مویز مصرف کنند، برای آن‌ها خواص و فواید فراوانی از جمله افزایش هوشیاری، قوت بدن و از بین رفتن سردی را به ارمغان می‌آورد.

مصرف مویز برای مدت زمان شش ماه به صورت منظم، می‌تواند موجب تقویت بدن و مغز و تقویت سیستم گوارش بدن شود.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا ۲۱ عدد مویز؟

که در پاسخ به این سوال باید گفت که ممکن است از رموز باشد! همانند تسبیحات حضرت زهرا که ۳۴ بار الله اکبر گفته می‌شود و یا چرا نماز صبح دو رکعت است.

هسته مویز

هسته مویز خواص و فواید بسیاری دارد.

هسته مویز سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن است. بنابراین خواص هسته مویز برای سلامت بدن فراوان است که از جمله خواص هسته مویز، می‌توان به مواردی از جمله پیشگیری از سرطان‌های پوست، پروستات و سینه، مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت، تمیزی روده، درمان التهاب ها و عفونت‌های بدن از جمله درمان عفونت ادراری، درمان گاستریت، درمان ورم معده، درمان مشکلات پوست، درمان آرتریت، درمان سینوزیت، درمان درماتیت، جلوگیری از ریزش مو، تقویت رگ‌‌های خونی، تصفیه‌ی خون، جلوگیری از ترومبوز و کنترل فشار خون اشاره کرد.

مضرات مویز

خواص مویز، بسیار فراوان و ارزشمند است اما زیاده‌روی در مصرف آن ممکن است مضراتی نیز داشته باشد.

مویز ‌کالری بالایی دارد و از همین رو زیاده‌روی در مصرف آن، می‌تواند موجب افزایش وزن شود.

از دیگر عوارض زیاده‌روی در مصرف مویز، می‌توان به مواردی از جمله افزایش غلظت خون و بالارفتن فشار خون اشاره کرد.

همچنین از آن جایی که مویز، طبیعتی گرم دارد، مصرف آن به افراد گرم مزاج توصیه نمی‌شود.

مویز و لاغری

از خواص و فواید بی‌نظیر مویز برای سلامت بدن، نمی‌توان چشم پوشی کرد اما یکی دیگر از خواص مویز که آن را به یک میان وعده بسیار محبوب تبدیل کرده است، تاثیر مویز در لاغری و کاهش وزن است.

مویز سرشار از فیبر است و می‌تواند موجب ایجاد احساس سیری شده و از پرخوری و در نتیجه افزایش وزن جلوگیری کند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است ‌که زیاده‌روی در مصرف مویز، می‌تواند تاثیر عکس داشته و موجب افزایش وزن شود.

بنابراین برای بهره‌مندی از این خواص مویز و کاهش وزن، باید مویز را بر اساس یک برنامه مشخص و در کنار یک رژیم درست و اصولی مصرف کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[کل: 6 میانگین: 3.8]

دیدگاهتان را بنویسید