دمنوش, مجله سلامتی

عفونت و سرماخوردگی را با “آبلیمو و عسل” ناشتا، سریع درمان کنید!

آبلیمو و عسل، دو ترکیب فوق‌العاده خوشمزه‌ و محبوبی هستند که طرفداران زیادی در خانواده‌های ایرانی دارند. خواص بی‌نظیر ترکیب عسل و آبلیمو برای بدن، یکی از دلایل محبوب بودن این نوشیدنی است. یکی از ویژگی‌های خوب آبلیمو و عسل، این است که متناسب با فصول مختلف می‌توان این نوشیدنی را تهیه کرد. در واقع در فصل تابستان، این نوشیدنی را می‌توان به صورت شربت و در فصل زمستان، دمنوش آن را تهیه کرد.

فواید عسل

اگر بدانید که ترکیب عسل در نوشیدنی‌ها تا چه‌‌ اندازه مفید است، حتما از آن در بیشتر نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کنید. عسل خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و ضد التهاب است و برای افرادی که بیماری قلبی_عروقی، مشکلات گوارشی، سرماخوردگی و ضعف حافظه دارند، بسیار مفید است.علاوه بر آن، عسل برای  زیبایی پوست و رفع مشکلات پوستی هم مفید است.

فواید آبلیمو

آبلیمو یکی از افزودنی‌های قدیمی و پرطرفدار است و از آن‌جا که سرشار از انواع ویتامین‌ها است، خواص فوق‌العاده ای برای بدن دارد.

بهبودی آکنه، بهبودی جوش‌های صورت، آب‌‎رسانی و تنظیم سوخت‌وساز بدن از فواید آبلیمو است. درکنار این‌ها آبلیمو برای زیبایی پوست، پیشگیری از ریزش مو و دفع سموم بدن هم بسیار مفید است.

فواید نوشیدنی آب لیمو و عسل

آبلیمو، اسید سیتریک دارد که دارای خواص ضدباکتری و ضدعفونی است و در تهیه‌ی غذاها و نوشیدنی ها از آن بسیار استفاده می‎شود.

عسل، ویتامین‌های ضروری بدن را تامین می‌کند و خواص ضدباکتری دارد.

بنابراین اگر نوشیدنی آبلیمو و عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از آن به‌طور مرتب مصرف کنید، به حفظ سلامتی‌تان کمک بسیاری می‌کنید. در ادامه به فواید نوشیدن ترکیب عسل و آبلیمو اشاره می‎‌کنیم.

۱-از بین رفتن رسوبات چربی با آبلیمو و عسل

۲-کاهش کلسترول 

۳-سلامت قلب

۴-حفظ سیستم گوارشی بدن

۵-تقویت سیستم ایمنی بدن

۶-سم‌زدایی بدن

۷-کاهش عفونت‌های ادراری

۸-کاهش وزن

۹-زیبایی پوست

و...

چگونه در منزل آبلیمو و عسل تهیه کنیم؟

یکی از بهترین ویژگی های آبلیمو و عسل این است که راحت درست می شود. کافی است نصف لیمو را آب گرفته و همراه با یک قاشق چایی خوری عسل، به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید، هم بزنید و بنوشید.

اگر آن را صبح و قبل از صبحانه بنوشید، بیشترین تأثیر را دارد.

و کلام آخر...

کارهای بسیاری هستند که حتی با وجود مشغله های فراوان، می توانید در مدت زمان کوتاهی برای بهبود سلامتی تان انجام دهید. یکی از آنها نوشیدن منظم آبلیمو و عسل است که فواید گفته شده را برایتان به دنبال دارد. مصرف ترکیب آبلیمو و عسل به‌ اندازه‌ای مفید است که حتی پزشکان به مصرف آن برای بهبودی بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌کنند. اگر شما جزو افرادی هستید که معمولا احساس ضعف و بی‌حالی دارید و به یک نوشیدنی نیاز دارید که معمولا از آن مصرف کنید و ضرری نداشته باشد، نوشیدنی آبلیمو و عسل به شما پیشنهاد می‎شود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[کل: 3 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید